Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Riskerna med varumärken, produkter och reklam
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789188809957
Titel
Riskerna med varumärken, produkter och reklam
Författare
Gottlieb, Jakob
Förlag
Vulkan
Utgivningsår
2018
Omfång
165 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
130 x 200 mm
Vikt
300 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Ibland leder enkla misstag till onödigt stora skadestånd. Den andra upplagan av Riskerna med varumärken, produkter och reklam fungerar som praktisk vägledning i ditt vardagliga reklam-, PR- och produktutvecklingsarbete. Boken illustrerar med ett enkelt språk skadeståndsfrågan med domslut huvudsakligen från Högsta domstolen och Patent- och marknadsdomstolen.     Användbar och lättläst. Rakt in från verkligheten. Det där du måste ha koll på fast det är mycket roligare att vara kreativ.    – Ingela Stenson, omvärldsanalytiker United Minds     Den tar upp många rättsfall från helt olika branscher som visar hur det lätt kan bli om man inte gjort sin hemläxa och inte vet vad upphovsrättslagen, varumärkeslagen och marknadsföringslagen innebär i praktiken.    – Francesca O’Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund   Jakob Gottlieb, jur kand, ekonom och entreprenör, driver ID24, som en del av HM Group AB. Företaget producerar och levererar second display-lösningar till detaljhandeln.   Niklas Sandell, jurist, och Mats Lundberg, VD och jurist, arbetar hos immaterialrättsrådgivarna Groth & Co. Niklas och Mats är båda praktiserande jurister specialiserade på immaterialrätt, digital juridik och marknadsrätt.