Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder

Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder

Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 3:2 uppl. 2022. 232 sidor.

Mycket gott skick. Hylla 45

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144152936
Titel
Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder
Författare
Håkansson, Jan
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2021
Omfång
232 sidor
Bandtyp
Flexband
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 19 mm
Vikt
456 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kraven på att systematiskt arbeta med kvalitetsförbättring är fortsatt höga i det svenska skolväsendet - men hur gör man för att få det att fungera i praktiken? Med utgångspunkt i mångåriga erfarenheter och forskning visar författaren:

• Vilka krav som kan ställas på ett systematiskt kvalitetsarbete

• Vad som kännetecknar och hur man kan förtydliga olika typer av mål

• Vad uppföljning och utvärdering innebär och principerna för att utföra det arbetet

• Hur några metoder för datainsamling kan användas i det systematiska kvalitetsarbetet på en grundläggande metodik för att genomföra analyser i det systematiska kvalitetsarbetet

• Hur utvecklings- och förbättringsarbetet kan planeras, följas upp och utvärderas.

Den tredje upplagan av boken innehåller ett nytt kapitel om hur verksamhetens ”självförbättrande förmåga” - förbättringskapaciteten, kan kartläggas, analyseras och värderas. En angelägen fråga om man vill att kvalitetsarbetet ska fylla sin funktion och göra verklig skillnad. I övrigt har texten uppdaterats utifrån senare tids forskning och läroplansförändringar, särskilt i förskolan.

Boken vänder sig till alla som är berörda av ett systematiskt kvalitets-arbete inom skolväsendet i såväl kommunala som fristående verksamheter. Den är lämplig som kurslitteratur i rektors- och lärarutbildningar samt som handbok för verksamma inom alla skolformer och fritidshem.