Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
E3000 Företagsekonomi 1 – Faktabok

E3000 Företagsekonomi 1 – Faktabok

Häftad bok.

Mycket gott skick. Liber 2022, häftad, 366 s, andra upplagan, utgallrad biblioteksbok, inplastad, etikett, stämpel, mkt gott skick

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147143610
Titel
E3000 Företagsekonomi 1 Faktabok
Författare
Andersson, Jan-Olof
Förlag
Liber
Utgivningsår
2022
Omfång
372 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
190 x 240 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
799 g
Språk
Svenska
Baksidestext
E3000 Företagsekonomi 1 är ett heltäckande läromedel i kursen företagsekonomi 1. Faktaboken tar upp företagandets förutsättningar och villkor genom grundläggande teori som förklaras med tydliga exempel och reportage från företagsvärlden. Håller affärsidé och affärsmodell? Tas tillräcklig hänsyn till ett hållbart företagande? Är marknadsföringen effektiv? Är företaget lönsamt? Om inte, vilka åtgärder måste vidtas? Funderingarna är många och E3000 Företagsekonomi 1 beskriver på ett strukturerat och lättillgängligt sätt många av de utmaningar en företagare ställs inför.
E3000 Företagsekonomi 1 innehåller 23 kapitel indelade i 6 block:
1. Företagets roll i samhället
2. Starta och driva företag
3. Kalkylering
4. Budgetering och finansiering
5. Marknadsföring
6. Bokföring och bokslut
Den andra upplagan av E3000 Företagsekonomi 1 Faktabok har genomgående uppdaterats och bearbetats. Nytt är bland annat att kalkylprogram, som Excel och Numbers, har fått ett helt eget avsnitt i kapitel 9, "Beräkna företagets resultat". Dessutom beskrivs nya affärsmodeller, megatrender och fenomenet influencer marketing i marknadsföringsblocket och nya marginalord har adderats.
Som komplement till faktaboken finns ett digitalt övningsmaterial (köps separat) där eleven kan träna på centrala begrepp och repetera kapitelinnehåll.