Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
M2000 Compact - Marknadsföring. Faktabok

M2000 Compact - Marknadsföring. Faktabok

Häftad bok. Liber. 1:2 uppl. 2008. 264 sidor.

Gott skick. Format 22,5 x 21 cm Vikt 635 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, mycket rikt illustrerad med tabeller, diagram och fotografier i färg. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom marknadsföring i form av denna Faktabok samt en Problembok och en Lärarhandledning. Faktaboken kan med fördel läsas separat. INNEHÅLL: BLOCK 1 - Nulägesanalys 1. Affärsidén - en ledstjärna för både kunder och medarbetare 2. Kundbehovet - marknadsföringens källa 3. Kunderna - företagets viktigaste tillgång 4. Produkten - hur företaget vill tillfredsställa kundernas behov 5. Interna resurser - möjligheter och begränsningar 6. Externa resurser - leverantören som en del av värdekedjan 7. Nulägesanalys i praktiken; Pluskapitel 8. Marknadsundersökningar BLOCK 2 - Mål och strategier 9. Vart ska vi? - Bestäm målet och välj strategier BLOCK 3 - Aktivitets- och kampanjplanering 10. Från 4P till relationsmarknadsföring 11. Kommunikation - konsten att lyssna, förstå, tala och engagera 12. Personlig försäljning - från försäljare till konsult 13. IT som ett verktyg i marknadsföringen 14. Massmedier - att nå ut med budskapet till flera på en gång 15. Relationsförstärkare i mediemixen 16. Att planera och utforma kampanjer som ger resultat 17. Internationell marknadsföring - en satsning med många fallgropar BLOCK 4 - Uppföljning 18. Uppföljning - för att ständigt bli bättre. // Namnad på insidan av främre pärmen, fläck finns på nedre snittet och syns på de första kapitelsidornas nederkant, överstrykningar förekommer i ett par kapitel. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [1729]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147075881
Titel
M2000 Compact Fakta
Författare
Andersson, Jan-Olof
Förlag
Liber
Utgivningsår
2005
Omfång
264 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
627 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Konkret och aktiverande!
Genom spännande och aktuella exempel ger M2000 Compact läsaren konkreta tips på hur marknadsföringsarbetet kan bedrivas i olika slags företag. M2000 Compact har nominerats i tävlingen Svenska Publishing-Priset i kategorin bästa läromedel. M2000 Compact kommer under 2017 ersättas av M3000 Marknadsföring.

Läs mer
Utmärkande drag
- Konkret och aktiverande innehåll
- En rikt illustrerad layout
- Spännande och aktuella exempel ger läsaren handfasta råd och tips om hur marknadsföringen kan bedrivas
- Ett framtids- och processorienterad läromedel
- Stort urval övningar av olika slag finns i uppgiftsboken
Marknadsföringen är i stark förändring med kraftigt ändrade förutsättningar på 2000-talet. Allt mer krävande kunder, ökande global konkurrens etc. gör marknadsföringen allt viktigare för företagets överlevnad. Relationsmarknadsföring, som var en ny konkurrensfaktor för några år sedan, är idag en nödvändig ingrediens i marknadsföringsarbetet.
M2000 Compact nalkas marknadsföringen på ett praktiskt och handlingsinriktat sätt samt integrerar kunskaperna och skapar en handlingsförmåga för kreativ problemlösning.
Läromedlet är:
- kund- och relationsorienterat
- processorienterat
- verklighetsbaserat
- affärsorienterat
- framtidsinriktat
M2000 Compact består av faktabok och problembok samt en lärarhandledning inkl. lösningar och cd (lösningarna säljs även separat). Problemboken innehåller uppgifter av olika slag och på olika nivåer, fördjupningsuppgifter, praktikfall och projektförslag.
Lärarhandledning
Lärarhandledningen innehåller:
- Planering och metodiska tips
- Genomgångar för varje kapitel av fakta och övningar
- OH-bilder i pdf-format men också som PowerPoint-presentationer
- Lösningar till uppgifterna i Problemboken
- Provuppgifter med lösningar (i såväl pdf som Word).
Målgrupp
M2000 Compact är avsett att användas på gymnasiet, komvux och i annan grundläggande utbildning i marknadsföring, även företagsinternt och vid självstudier. Faktaboken kan med fördel även läsas separat.
M2000 Compact finns inläst hos Inläsningstjänst.

Om författarna
Fyra välrenommerade författare!
Jan-Olof Andersson är lärare och konsult i ekonomiska ämnen och är medförfattare till bl.a. E2000 Företagsekonomi och H2000 Handel. Anders Pihlsgård arbetar som företagskonsult och ekonomilärare på gymnasieskolan och är medförfattare till bl.a. E2000 Light och i H2000-serien. Rolf Jansson är koncernchef i Cordovan Group. Nils Nilsson är lärare och vice rektor vid Högskolan i Kalmar.