Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kommunikationsteorier : en introduktion

Kommunikationsteorier : en introduktion

Häftad bok. Wahlström & Widstrand. Ny reviderad upplaga uppl. 2001. 268 sidor.

Mycket gott skick. Ägarsignatur. Understrykningar i blyerts. En klassik grundbok inom kommunikationsvetenskap. Fiske redogör för de viktigaste synsätten inom medie- och kommunikations-vetenskap. Han visar på olika analysmetoder som lär oss att locka fram en inneboende kulturell betydelse i ex.vis nyhetsbilder och populära teveprogram och att se på dem med kritiska ögon. Här redogörs för de Saussures lingvistik, Peirces semiotik, Barthes mytologi samt Shannons och Weavers kommunikationsmodell. Dessutom om strukturalismens teori mm. nyskrivet material.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9146170472
Titel
Kommunikationsteorier : en introduktion
Författare
Fiske, John
Förlag
Wahlström & Widstrand
Utgivningsår
1997
Omfång
268 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
135 x 210 mm Ryggbredd 19 mm
Vikt
403 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Denna klassiska kursbok i kommunikationsteori kom första gången på svenska 1984 och utges nu i reviderat skick. Den presenterar de viktigaste synsätten inom forskningen och ger exempel på olika metoder att analysera kommunikation. Bokens nyskrivna material handlar om teorier, metoder och tillämpningar på områdena strukturalism, ideologi och mottagarnas etnografi. John Fiske undervisar på institutionen för kommunikationsteori vid University of Wisconsin-Madison, USA.