Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
IT and Business Models - Concepts and Theories

IT and Business Models - Concepts and Theories

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2002. 288 sidor.

Nyskick. Liber och Abstrakt. 1 uppl. 2002. 288 s. Häftad. 24x16,5cm.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9147064048
Titel
IT and Business Models - Concepts and Theories
Författare
Hedman, Jonas
Förlag
Liber
Utgivningsår
2002
Omfång
288 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
542 g
Språk
Svenska
Baksidestext
How do organizations act while deciding upon and implementing new IT? Which are the cognitive and cultural obstacles to these processes? Which are the interesting applications, and how do they impact business performance?

Läs mer
This book focuses on how organizations manage IT. It is centred upon the business model concept, which captures a range of relevant aspects of current theory on strategy, such as resources, knowledge and competencies, activities and organization, offerings, markets and management.

Om författarna
Jonas Hedman is a lecturer at the Department of Informatics and Thomas Kalling (Ph.D.) is Professor, both at School of Economics and Management, Lund University.