Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Förvandlingen (lättläst)

Förvandlingen (lättläst)

Inbunden bok. LL-förlaget. 2010. 79 sidor.

Mycket gott skick. Ex biblioteksbok. Skickas spårbart i wellpappkuvert.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789170533280
Titel
Förvandlingen (lättläst)
Författare
Kafka, Franz
Förlag
LL-förlaget
Utgivningsår
2010
Omfång
79 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
140 x 216 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
276 g
Språk
Svenska
Baksidestext
När Gregor Samsa vaknar upp en morgon är han förvandlad. Han har sovit oroligt hela natten och drömt märkliga drömmar. När det ljusnar utanför fönstret är Gregor inte människa längre. Han har förvandlats till en stor insekt, en skalbagge. Men han tänker fortfarande som en människa.
Gregor Samsa arbetar som handelsresande och hans föräldrar och syster lever på hans lön. De blir oroliga hur de nu ska klara sig. De ser på den äckliga skalbaggen med avsky. Den enda som tycker lite synd om Gregor är hans syster Greta som ger honom mat två gånger om dagen.
Hur ska det gå? Kan Gregor överleva?

Franz Kafkas berättelse har kallats världslitteraturens bästa novell. Malin Lindroth har bearbetat denna klassiker till lättläst.