
Förvandlingen (lättläst)
Inbunden bok. LL-förlaget. 2010. 79 sidor.
Mycket gott skick. Ex biblioteksbok. Skickas spårbart i wellpappkuvert.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789170533280
- Titel
- Förvandlingen (lättläst)
- Författare
- Kafka, Franz
- Förlag
- LL-förlaget
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 79 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 216 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 276 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När Gregor Samsa vaknar upp en morgon är han förvandlad. Han har sovit oroligt hela natten och drömt märkliga drömmar. När det ljusnar utanför fönstret är Gregor inte människa längre. Han har förvandlats till en stor insekt, en skalbagge. Men han tänker fortfarande som en människa.
Gregor Samsa arbetar som handelsresande och hans föräldrar och syster lever på hans lön. De blir oroliga hur de nu ska klara sig. De ser på den äckliga skalbaggen med avsky. Den enda som tycker lite synd om Gregor är hans syster Greta som ger honom mat två gånger om dagen.
Hur ska det gå? Kan Gregor överleva?
Franz Kafkas berättelse har kallats världslitteraturens bästa novell. Malin Lindroth har bearbetat denna klassiker till lättläst.