Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Medier och människor i konsumtionsrummet

Medier och människor i konsumtionsrummet

Inbunden bok.

Nyskick. Nya Doxa. 2002. 425 s. Inbunden. 860 gram. Illustrerad. Medier är en stor och viktig del av vårt vardagsliv. Vi tittar på TV och video, läser böcker och tidningar, skickar kort och talar i mobiltelefon, lyssnar på plattor och fotograferar. Men egentligen börjar vår konsumtion av medier redan då vi köper dem i butikerna. Denna bok har sin startpunkt just där, för att sedan följa medievarorna ut i vardagen med sina köpare. I mötena mellan människor och medier avslöjas medieindustrins makt över människorna, men också hur människorna tar makten över sina medier. Hur väljer, köper, använder och avyttrar människor olika typer av medievaror? Hur samspelar olika medier med varandra och vad skiljer dem åt? Vilka medier ingår enligt kronofogden i hushållens normala minimistandard? Hur organiseras tidningskiosken, bokhandeln och fotoaffären för att locka människor till köp? Är affischer konst? Vad innebär samlande, ägande, lån och gåvor när det gäller skivor, böcker eller kort? Hur strukturerar ungdomar, barnfamiljer och pensionärer tid och rum genom bruket av video och telefon? Är det företagen eller människorna som är mest globala? Förs det någon kamp om mediernas makt i vardagen? Sagt om en tidigare antologi från samma forskningsprojekt: ...de kultursociologiska perspektiven kompletterar och speglar varandra ... angelägen samhälls-forskning..." Ulf Eriksson, GP .

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789157804105
Titel
Medier och människor i konsumtionsrummet
Författare
Becker, Karin - Bjurström, Erling - Fornäs, Johan - Ganetz, Hillevi
Förlag
Bokförlaget Nya Doxa
Utgivningsår
2002
Omfång
425 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
165 x 234 mm Ryggbredd 32 mm
Vikt
860 g
Språk
Svenska
Baksidestext

Ytterligare redaktörer: Becker, Karin
Ytterligare redaktörer: Bjurström, Erling
Ytterligare redaktörer: Fornäs, Johan
Ytterligare redaktörer: Ganetz, Hillevi