Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Reklamens makt över medierna

Reklamens makt över medierna

Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2005. 127 sidor.

Nyskick. Lättare hanteringsslitage.
Prislapp på baksida.
Försiktigt läst.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789185355037
Titel
Reklamens makt över medierna
Författare
Karl Erik Gustafsson
Förlag
SNS Förlag
Utgivningsår
2005
Omfång
127 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
130 x 220 mm Ryggbredd 8 mm
Vikt
198 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Om den växelverkan mellan reklam och medier som skapar massmedier. Framställningen omspänner en lång period av massmedieutveckling, från folkliga dagstidningar och riksspridda veckotidningar på 1800-talet och deras fortsatta popularisering under 1900-talet, via filmens utbredning med hjälp av produktplaceringar under 1900-talets början, radio för den breda publiken från 1960-talet och den internationella televisionen därefter, till dagens MTV-format, gratistidningar och internet.

Det handlar också om vikten av att i denna växelverkan inte skada allmänhetens förtroende för massmedierna, vilket är ett påtagligt problem vid egenreklam, sponsring, produktplacering och andra former av s.k. inbäddad marknadsföring. Även statsmakternas roll i massmedieutvecklingen uppmärksammas. 

Karl Erik Gustafsson blev professor emeritus i massmedieekonomi vid Göteborgs universitet 2003 och därefter professor i samma ämne vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping.