Musik som levebröd - din guide till musikbranschen
Häftad bok. Sveriges utbildningsradio (UR Utbildingsradion). 2:2 uppl. 2002. 256 sidor.
Hyggligt skick.
Format 21 x 15 cm Vikt 430 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, ANDRA uppdaterade upplagan. Trots att boken har några år på nacken och mycket har hänt inom musikdistributionen, finns här rikligt med grundläggande information för alla som tänker sig en framtid inom musikbranschen. INNEHÅLL: Förord. Grundförutsättningar. Upphovsrätt - STIM, n©b, SAMI och IFPI. Skivbolag och musikförlag. Musik och internet, del 1. Musik och internet, del 2. Stipendier och bidrag. Sponsring och andra sätt att få ihop pengar. Att göra en budget. Demo, vinyl, cd? Inspelning. Promotion - radio, tv, tidningar. Promotion - skivbutiker och konsument. Promotion - arrangörer och bokningsbolag. Distribution och försäljning. Lansering utomlands. Ekonomi och skatter. Övriga organisationer. P.S. Adressregister. Källor och Tack!
// Pärmarna har vikningar, övre ryggslutet har en tejpad förstärkning, namnad på försättsbladet, hundöron och bläddermärken finns, marginalmarkeringar och understrykningar i blyerts förekommer i de tre första kapitlen. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [2284]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789125001406
- Titel
- Musik som levebröd : din guide till musikbranschen
- Författare
- Wennman, Kent - Ohlin, Johan - Boysen, Per - Sveriges utbildningsradio
- Förlag
- Stockholm : Utbildningsradion (UR)
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
