Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Att utbildas till sjuksköterska. Perspektiv på lärande

Att utbildas till sjuksköterska. Perspektiv på lärande

Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1:1 uppl. 2011. 189 sidor.

Nära nyskick. Format 21,5 x 14 cm Vikt 345 g.
Inbundet förlagsband. INNEHÅLL: Att utbilda sig till sjuksköterska 2. Sjuksköterskeutbildningens styr- och stöddokument 3. Pedagogiska tankar 4. Faktakunskaper 5. Förståelse 6. Vetenskapligt förhållningssätt 7. Förmåga 8. Färdighet 9. Förhållningssätt 10. Verksamhetsförlagd utbildning 11. Livslångt lärande 12. Tillbaka till helheten.
// Inga anteckningar, inlagan är mycket fin, bakre pärmen har mindre tryckmärken. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [4130]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127131279
Titel
Att utbildas till sjuksköterska : Perspektiv på lärande
Författare
Segesten, Kerstin
Förlag
Natur & Kultur Läromedel
Utgivningsår
2011
Omfång
180 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
142 x 217 mm Ryggbredd 18 mm
Vikt
340 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska. I fokus står högskoleförordningens lärandemål och de arbets- och examinationsformer som svarar mot dessa, men Kerstin Segesten diskuterar även vetenskapligt förhållningssätt, livslångt lärande samt utbildningen sett ur ett historiskt perspektiv.  Boken kan med fördel användas som ett underlag för reflektion och diskussion av utbildningsplanerare och lärare, men även studenter.