Att utbildas till sjuksköterska. Perspektiv på lärande
Inbunden bok. Natur & Kultur Akademisk. 1:1 uppl. 2011. 189 sidor.
Nära nyskick.
Format 21,5 x 14 cm Vikt 345 g.
Inbundet förlagsband. INNEHÅLL: Att utbilda sig till sjuksköterska 2. Sjuksköterskeutbildningens styr- och stöddokument 3. Pedagogiska tankar 4. Faktakunskaper 5. Förståelse 6. Vetenskapligt förhållningssätt 7. Förmåga 8. Färdighet 9. Förhållningssätt 10. Verksamhetsförlagd utbildning 11. Livslångt lärande 12. Tillbaka till helheten.
// Inga anteckningar, inlagan är mycket fin, bakre pärmen har mindre tryckmärken. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN för beställning av flera av mina böcker samtidigt. [4130]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789127131279
- Titel
- Att utbildas till sjuksköterska : Perspektiv på lärande
- Författare
- Segesten, Kerstin
- Förlag
- Natur & Kultur Läromedel
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 180 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 217 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kerstin Segesten är professor emerita i vårdvetenskap med mer än 40 års erfarenhet av arbete inom svensk sjuksköterskeutbildning, som bland annat lärare, lärarutbildare, forskare och granskare av vårdutbildningarnas kvalitet. I den här boken delar hon generöst med sig av sin kunskap och klokskap i frågan om hur man på bästa sätt utbildar framtidens sjuksköterska. I fokus står högskoleförordningens lärandemål och de arbets- och examinationsformer som svarar mot dessa, men Kerstin Segesten diskuterar även vetenskapligt förhållningssätt, livslångt lärande samt utbildningen sett ur ett historiskt perspektiv. Boken kan med fördel användas som ett underlag för reflektion och diskussion av utbildningsplanerare och lärare, men även studenter.
