Spelet (Lättläst)
Inbunden bok. Bokförlaget Hegas. 2008. 100 sidor.
Nära nyskick. Det finns fler lättlästa böcker på min sida!
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789186651879
- Titel
- Spelet
- Författare
- KG Johansson
- Förlag
- Bokförlaget Hegas
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 100 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lättläst! Det här en bok från Hegas, specialförlaget för lättlästa barn- och ungdomsböcker. Böckerna vänder sig till alla läsare, också dem med lässvårigheter.
John spelar dataspel. Han kan sitta i timmar, dagar och nätter framför datorn. En natt blir han uppringd av en okänd man. Under stor dramatik får John ett nytt spel. Och det spelet börjar förändra honom. Han känner inte längre igen sig själv. En riktigt spännande bok om mystiska samtal, hemliga möten och våldsamma biljakter. Men också om dataspel som omedvetet förändrar en människa.
Elever på Nyhamnsskolan har läst KG Johanssons manus till boken Spelet. De tyckte den var en av Hegas absolut bästa böcker.
Från 11 år.
