Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Lärarens yrkeskunnande : bildning och reflekterande erfarenheter : fallstudie på KTH

Lärarens yrkeskunnande : bildning och reflekterande erfarenheter : fallstudie på KTH

Häftad bok. Dialoger. 1 uppl. 2007. 325 sidor.

Nära nyskick. Några blyertsunderstrykningar och något hundöra.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789171785688
Titel
Lärarens yrkeskunnande : bildning och reflekterande erfarenheter : fallstudie på KTH
Författare
Khalid El Gaidi
Förlag
Dialoger
Utgivningsår
2007
Omfång
325 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
130 x 207 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
380 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad innebär egentligen lärarens skicklighet, hur utvecklas den och hur bedömer man den? Vad har kunskapssyn och förebilder för betydelse? Vad spelar bildning och reflektion för roll i denna process? I en dialogseminarieserie får vi fördjupa oss i tio lärares reflektioner över erfarenheter av undervisning på KTH. Genom analogier till litteraturen och andra yrkesområden skärper den reflekterande läraren sin blick och urskillningsförmåga. Därmed blir det möjligt att fokusera på det som är av betydelse för yrkeskunnandets utveckling. I den reflekterande dialogen får man möjlighet att tolka och omtolka sina erfarenheter och nå nya insikter. Då tänds lättare den gnista som gör det värt att satsa tid och resurser för att utvecklas som lärare.

Khalid El Gaidi är universitetsadjunkt, lärarutbildare och forskare vid KTH i Stockholm.
Ytterligare författare: El Gaidi, Khalid