Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Leda förskolan - praktika för rektorer

Leda förskolan - praktika för rektorer

Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2021. 216 sidor.

Mycket gott skick. Mjukband. Markeringar med gul överstrykningspenna på drygt 40 sidor, men inlagan är ändå i utmärkt skick. J2

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK

Förlagsfakta

ISBN
9789144134963
Titel
Leda förskolan - praktika för rektorer
Författare
Klang Jensen, Anette
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2021
Omfång
216 sidor
Bandtyp
Flexband
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
Vikt
509 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Förskoleverksamheten är under stark förändring och rektorer behöver fördjupade kunskaper för att leda förskolans pedagogiska utveckling. Med utgångspunkt i forskning och praktiska exempel beskriver den här boken hur vi förbättrar kvaliteten i förskolans pedagogiska och didaktiska verksamhet. Den innehåller följande delar:

- Förskolans historia och pedagogiska tradition

- Förskolans styrdokument och didaktik

- Pedagogisk samverkan med andra skolformer samt övergångar

- Kompetensförsörjning och andra grundläggande system som schemaläggning, arbetsfördelning, miljö och lokaler

- Systematiskt kvalitetsarbete och andra ledningssystem på förskolan

Leda förskolan är tänkt som en praktika - ett handfast verktyg för den som ska leda utveckling - och svarar mot de behov som författarna ofta möter i personalledning, handledning, förbättringsarbete och forskningsintervjuer. Boken vänder sig till rektorer och biträdande rektorer i rektorsutbildningen samt rektorer, biträdande rektorer, förvaltningsledningar och arbetslagsledare i verksamhet som har ledaransvar inom förskolan. Varje kapitel avslutas med förslag till utvecklingsarbete samt rekommendationer till fördjupande läsning.