Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Undervisningsstrategier i förskolan

Undervisningsstrategier i förskolan

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2020. 242 sidor.

Mycket gott skick. Illustrerad. Lättare utvändiga bruksspår.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789144137469
Titel
Undervisningsstrategier i förskolan
Författare
Klang-Jensen, Anette
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2020
Omfång
242 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 13 mm
Vikt
540 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Undervisning och lärande samverkar i ett komplext samspel och att ringa in vad som är framgångsrika undervisningsstrategier för att det ska ske ett lärande i barngruppen kräver insikt och erfarenhet.

I boken utvecklas teorier och forskning om undervisning och ­lärande. ­Bokens praktiska exempel visar hur de teoretiska idéerna kan om­sättas i under­visning på förskolan och hur förskolepersonalen planerar, genom­för och följer upp sin undervisning. Varje praktiskt ­exempel ­belyses genom en teoretisk reflektion kopplad till forskning. På så sätt bidrar boken med teori och forskning liksom med praktiska exempel från beprövad erfarenhet om förskolans undervisning.

Förskolans undervisning är ämnesintegrerad och utgör en helhet, och såväl planering som barnens intressen gör att aktiviteterna i de projekt som beskrivs spänner över många ämnesområden, även om tre undervisningsområden utgör bokens särskilda fokus: språkutveckling, matematik och lärandeidentitet. Boken utgår från ett mångårigt utvecklingsprojekt som bland annat har utvärderats genom forskning.

Boken vänder sig till förskollärarstudenter i utbildning, yrkesverksam förskolepersonal och rektorer för förskolan.