Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Hälsopromotion

Hälsopromotion

Hälsopromotion är ett ämnesområde som i dag drar till sig mycket uppmärksamhet och intresse, men det är också ett begrepp som är svårt att avgränsa och definiera. Denna bok är en grundläggande och kritisk introduktion till begreppet hälsopromotion och de idéer och perspektiv som det innefattar.

Utgångspunkten för boken är att hälsopromotion kan och bör ses som en diskurs. Det innebär i sin tur att hälsopromotion ses som någonting som är under förhandling och konstruktion, och som olika aktörer vill olika saker med och lägger olika innebörder i. Avsikten med denna bok är att klargöra och diskutera vad hälsopromotion är, socialt och politiskt.

Boken riktar sig i första hand till studenter på universitetsnivå inom alla former av hälsoinriktade utbildningar där begrepp som hälsofrämjande och hälsopromotion förekommer, men också till studenter inom det samhällsvetenskapliga området med ett intresse för social förändring och sociala rörelser. Boken är även av intresse för yrkesverksamma inom folkhälsa och hälsopedagogik.

Studentlitteratur AB.2004.Häftad.168 sidor.Laminatband.Format 22,3x15,6 cm.Vikt 250 g.Språk;Svenska.Absolut nyskick.Frakt och förpackning 30 kronor.(Sverige).

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144030282
Titel
Hälsopromotion
Författare
Peter Korp
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2004
Omfång
168 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
249 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hälsopromotion är ett ämnesområde som i dag drar till sig mycket uppmärksamhet och intresse, men det är också ett begrepp som är svårt att avgränsa och definiera. Denna bok är en grundläggande och kritisk introduktion till begreppet hälsopromotion och de idéer och perspektiv som det innefattar.Utgångspunkten för boken är att hälsopromotion kan och bör ses som en diskurs. Det innebär i sin tur att hälsopromotion ses som någonting som är under förhandling och konstruktion, och som olika aktörer vill olika saker med och lägger olika innebörder i. Avsikten med denna bok är att klargöra och diskutera vad hälsopromotion är, socialt och politiskt.Boken riktar sig i första hand till studenter på universitetsnivå inom alla former av hälsoinriktade utbildningar där begrepp som hälsofrämjande och hälsopromotion förekommer, men också till studenter inom det samhällsvetenskapliga området med ett intresse för social förändring och sociala rörelser. Boken är även av intresse för yrkesverksamma inom folkhälsa och hälsopedagogik.