Skratta hela vägen till butiken : om humor i reklamen
Inbunden bok. Norstedts. 2009. 224 sidor.
Mycket gott skick. Skratta hela vägen till butiken är kultur och reklamhistoria i underhållande förening. Boken innehåller också tio korta intervjuer där personer med anknytning till reklambranschen vädrar sina åsikter om humor i reklamen.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789113022727
- Titel
- Skratta hela vägen till butiken : om humor i reklamen
- Författare
- Korpus, Einar
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 365 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är reklam något att skratta åt? Javisst! Rolig reklam gör konsumenterna på gott humör och därmed mer köpsugna. Reklamhumorn kan ta sig en lång rad uttryck: ordvitsar och andra språklekar, ironi, självironi, drift med konkurrenterna, roliga möten mellan ord och bild, ofrivilliga roligheter - listan kan göras lång. Här får vi gott om exempel, i annonser från 1800-talet och fram till idag. Många av annonserna känner vi igen, och flera av dem har vunnit priser i Guldäggstävlingen. Humor verkar vara ett vinnande koncept.
Skratta hela vägen till butiken är kultur- och reklamhistoria i underhållande förening.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
