Integrerad organisationslära [9:e uppl.]
Häftad bok. Studentlitteratur. 9:6 uppl. 2009. 474 sidor.
Mycket gott skick.
Format 23 x 16 cm Vikt 1.090 g.
Inbundet laminatband, NIONDE reviderade och uppdaterade upplagan, illustrerad med diagram och figurer i tvåfärgstryck.
INNEHÅLL: Förord. Prolog * I. Den teoretiska plattformen 1. Utgångspunkter 2. Organisationsteorins utveckling - några huvuddrag 3. Intressentsynsättet 4. Systemsynsättet 5. Affärsidésynsättet * II. Uppgift, mål och strategi 6. Uppgift och mål 7. Strategi * III. Organisationsformer 8. Övergripande organisationsformer 9. Arbetsorganisation * IV. Organisationens sociala dimension 10. Individen i organisationen 11. Grupper och team 12. Organisationskultur * V. Att välja organisationsform 13. Att välja organisationsform * VI. Att leda, styra och förändra organisationer 14. Att leda en organisation 15. Att styra en organisation 16. Att förändra en organisation. Epilog. Referenslitteratur. Personregister. Sakregister.
// Pärmarna och ryggen har hanteringsspår, något snedläst, inlagan är mycket fin utan anteckningar. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [3942]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789144033945
- Titel
- Integrerad organisationslära
- Författare
- Lars H Bruzelius - Per-Hugo Skärvad
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 474 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1086 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta heltäckande standardverk har med åren blivit en mycket använd bok såväl på universitet och högskolor som i företag och andra organisationer. Boken ger en helhetsbild av organisationslärans utveckling och praktiska tillämpning samt kombinerar teori och praktik, främst beträffande organisationers effektivitet och förnyelse.
I denna helt reviderade och omstrukturerade nionde upplaga framhävs affärsidéns centrala roll i organisationen. Utifrån den affärsidébaserade organisationsteorin diskuteras organisationens mål, strategier samt sociala dimensioner med individ, team och kultur som tongivande begrepp i organisationer. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
