Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Integrerad organisationslära  [9:e uppl.]

Integrerad organisationslära [9:e uppl.]

Häftad bok. Studentlitteratur. 9:6 uppl. 2009. 474 sidor.

Mycket gott skick. Format 23 x 16 cm Vikt 1.090 g.
Inbundet laminatband, NIONDE reviderade och uppdaterade upplagan, illustrerad med diagram och figurer i tvåfärgstryck.
INNEHÅLL: Förord. Prolog * I. Den teoretiska plattformen 1. Utgångspunkter 2. Organisationsteorins utveckling - några huvuddrag 3. Intressentsynsättet 4. Systemsynsättet 5. Affärsidésynsättet * II. Uppgift, mål och strategi 6. Uppgift och mål 7. Strategi * III. Organisationsformer 8. Övergripande organisationsformer 9. Arbetsorganisation * IV. Organisationens sociala dimension 10. Individen i organisationen 11. Grupper och team 12. Organisationskultur * V. Att välja organisationsform 13. Att välja organisationsform * VI. Att leda, styra och förändra organisationer 14. Att leda en organisation 15. Att styra en organisation 16. Att förändra en organisation. Epilog. Referenslitteratur. Personregister. Sakregister.
// Pärmarna och ryggen har hanteringsspår, något snedläst, inlagan är mycket fin utan anteckningar. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [3942]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144033945
Titel
Integrerad organisationslära
Författare
Lars H Bruzelius - Per-Hugo Skärvad
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2004
Omfång
474 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
1086 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Detta heltäckande standardverk har med åren blivit en mycket använd bok såväl på universitet och högskolor som i företag och andra organisationer. Boken ger en helhetsbild av organisationslärans utveckling och praktiska tillämpning samt kombinerar teori och praktik, främst beträffande organisationers effektivitet och förnyelse.
I denna helt reviderade och omstrukturerade nionde upplaga framhävs affärsidéns centrala roll i organisationen. Utifrån den affärsidébaserade organisationsteorin diskuteras organisationens mål, strategier samt sociala dimensioner med individ, team och kultur som tongivande begrepp i organisationer. Läs mer om boken på studentlitteratur.se