Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Corporate Bullshit. Om språket mitt i city

Corporate Bullshit. Om språket mitt i city

Inbunden bok. Svenska Förlaget liv & ledarskap. 1:4 uppl. 2005. 110 sidor.

Nära nyskick. Format 17 x 15,5 cm Vikt 290 g.
Inbundet laminatband, rikt illustrerad med sv/v teckningar. INNEHÅLL: Norrmalmstorgsdialekten. Ordmodet. Upp och ner i ekonomiskt språk. Får jag låna en hacka? Pengar betyder ingenting. Förhandla. Retorik i syltburken. VD har orden. Prat i kvadrat. You name it. Förlåt, vem söks? Taggad att sälja. På visit. Kort och gott. Logotyp, typ. Management for ever.
// Inga anteckningar. Bilden avser den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av Boklöf [3731]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9177386795
Titel
Corporate Bullshit : Om språket mitt i city
Författare
Lars Melin
Förlag
Telegram Bokförlag
Utgivningsår
2004
Omfång
110 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
152 x 167 mm Ryggbredd 15 mm
Vikt
296 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vill du bilda spjutspetsen, ha ledartröjan, ligga i framkanten, komma ut på banan och leverera? Då måste du också vara uppdaterad inom språket som gäller mitt i city managementska.

Det är inte bara din stadsjeep och nya bildtelefon som visar att du hänger med. Trendiga ord räknas också. I Corporate Bullshit skriver språkforskaren Lars Melin om det ekonomiska trendspråk som under några årtionden varit hetast. Och vare sig han skriver om de nya orden, om VD:s verbala later och olater, om ekonomers och reklammakares språk, om språklig innovation eller slentrian blir det underhållande läsning. Modeord har en kort levnad hur myntas de, hur sprids de och när dör de? Corporate bullshit är en bok för alla att känna igen sig i, roas av och till och med ha nytta av för att höja ribban, kvalitetssäkra, genomlysa eller rätt och slätt: Vässa orden!