Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Funktionsförmåga 2, elevbok

Funktionsförmåga 2, elevbok

Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2022. 240 sidor.

Mycket gott skick. Rikt illustrerad.

Se gärna även mina många andra annonser för samfrakt. Skickas välpackat och spårbart.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789151104492
Titel
Funktionsförmåga 2, elevbok
Författare
Larsson, Iréne
Förlag
Gleerups Utbildning AB
Utgivningsår
2022
Omfång
240 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
165 x 242 mm Ryggbredd 16 mm
Vikt
570 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Funktionsförmåga 2 täcker in hela kursen Funktionsförmåga och funktionsnedsättning 2. Läromedlet består av elevbok, digitalt läromedel, lärarhandledning och lärarwebb.

I Funktionsförmåga 2, elevbok fördjupar vi oss i de arbetsuppgifter, den teoretiska kunskap och de praktiska färdigheter som behövs inom vårdyrket. Funktionsförmåga 2, elevbok vill ge eleverna en helhetssyn på människan som vårdas och förståelse för vård- och omsorgsarbetets komplexa uppgifter.

Eleverna får lära sig om frågeställningar som:
Hur påverkar neuropsykiatriska funktionsnedsättningar – som t.ex. autism, ADHD och ADD – individens vardag och livsvillkor?
Hur påverkar en förvärvad hjärnskada en individs livsföring?
Vilka olika specialpedagogiska hjälpmedel och arbetssätt förekommer?
Hur fungerar särskolan och vilka andra anpassade verksamheter och utbildningar finns?
Vilka stöd- och hjälpinsatser förekommer inom området funktionsnedsättning för att underlätta individens möjlighet att aktivt delta i samhället?
Hur planeras, genomförs, dokumenteras och utvärderas stöd- och hjälpinsatser till den enskilde?
Hur kan olika pedagogiska arbetssätt, metoder och förhållningssätt främja individens självbestämmande och möjlighet till utveckling?
Hur kan ett arbetslag och var och en som arbetar i laget utveckla sätt att arbeta mer individanpassat?

Funktionsförmåga 2, elevbok är:
• tillgänglig med ett enkelt språk
• ett modernt och aktuellt läromedel
• ett läromedel som väcker intresse och gör eleverna aktiva i sitt lärande