Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Omvandlingar : försäkringsbolaget Skandia 1990 - 2016

Omvandlingar : försäkringsbolaget Skandia 1990 - 2016

Inbunden bok. Förlaget Näringslivshistoria. 2019. 336 sidor.

Nyskick. PRESENTSKICK – I ABSOLUT NYSKICK
Skandia har stått i centrum för försäkringsbranschens utveckling sedan bolaget bildades 1855. Dessutom har bolaget omvandlat sig själv vid upprepade tillfällen inte minst under 1900-talets slut.Den här boken handlar främst om de senaste 30 åren i Skandias historia. En tid då omvandlingarna varit större än tidigare. Skandia gick in i 1990-talet som ett starkt inhemskt bolag med omfattande verksamhet på den nordiska marknaden och en bred närvaro internationellt. Under de följande decennierna genomgick Skandia flera grundläggande förändringar som omvandlade bolagets produkter, ägande, kundkrets och ekonomiska situation.
Det är denna historia som författarna Mats Larsson och Mikael Lönnborg berättar, med utgångspunkt i ett omfattande och unikt arkivmaterial på Centrum för Näringslivshistoria och ett stort antal intervjuer med de personer som spelat en betydande roll i omvandlingarna.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789198482874
Titel
Omvandlingar : försäkringsbolaget Skandia 1990 - 2016
Författare
Larsson, Mats
Förlag
Förlaget Näringslivshistoria
Utgivningsår
2019
Omfång
336 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
178 x 238 mm Ryggbredd 29 mm
Vikt
932 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Skandia har stått i centrum för försäkringsbranschens utveckling sedan bolaget bildades 1855. Dessutom har bolaget omvandlat sig själv vid upprepade tillfällen inte minst under 1900-talets slut.Den här boken handlar främst om de senaste 30 åren i Skandias historia. En tid då omvandlingarna varit större än tidigare. Skandia gick in i 1990-talet som ett starkt inhemskt bolag med omfattande verksamhet på den nordiska marknaden och en bred närvaro internationellt. Under de följande decennierna genomgick Skandia flera grundläggande förändringar som omvandlade bolagets produkter, ägande, kundkrets och ekonomiska situation.   Det är denna historia som författarna Mats Larsson och Mikael Lönnborg berättar, med utgångspunkt i ett omfattande och unikt arkivmaterial på Centrum för Näringslivshistoria och ett stort antal intervjuer med de personer som spelat en betydande roll i omvandlingarna.