-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
VÄGAR TILL ELEVERS LÄRANDE
Häftad bok. STUDENTLITTERATUR. 1999. 157 s. Häftad. ILLUSTRERAT PAPPBAND. 240 gram.
Gott skick. VILL GÄRNA SÄLJA FLER BÖCKER TILL DIG, SÅ TITTA PÅ MINA ÖVRIGA ANNONSER..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411X
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
914461411X -
Vägar till elevers lärande
Studentlitteratur. 1995, tryckt 2005. 157 sid, Häftad. 244 gram. I nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411X
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
914461411X -
Vägar till elevers lärande
Häftad i nyskick. Institutionen för metodik vid Göteborgs universitet 1995. - Om undervisning med utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Det centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9188510018
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lendahls, Birgit - Runesson, Ulla - Göteborgs universitet. Institutionen för metodik i lärarutbildningen
- Förlag
- Mölndal : Institutionen för metodik, Göteborgs univ
- Språk
- Svenska
9188510018 -
Vägar till elevers lärande.
Häftad. Namnteckning. Ett par förstrykningar med filtpenna. 1999
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn