Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789170530272
- Titel
- Anna Karenina / Lättläst
- Författare
- Leo Tolstoj
- Förlag
- LL-förlaget
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Anna Karenina är en mycket vacker kvinna. Hon bor i den ryska staden Sankt Petersburg. Hon är gift och har en son. Hon möter den rike greven Vronskij och blir förälskad. Men om hon lämnar sin man kanske hon förlorar sin älskade son.
Det här är en av världens mest kända kärleksromaner. Leo Tolstoj skrev den i slutet av 1800-talet. Nu har Johan Werkmäster skrivit om den till lättläst svenska.
Omslagsfotot visar Greta Garbo i filmen med samma namn.
LL-förlaget
9789170530272