Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Utmana, utforska, utveckla! : om läs- och skrivprocessen i skolan

Utmana, utforska, utveckla! : om läs- och skrivprocessen i skolan

Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2010. 126 sidor.

Nära nyskick. Små hanteringsskador på omslaget.

Spara på frakten genom att beställa flera böcker samtidigt från mina andra annonser.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144055909
Titel
Utmana, utforska, utveckla! : om läs- och skrivprocessen i skolan
Författare
Liberg, Caroline
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2010
Omfång
126 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 9 mm
Vikt
195 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Läsande och skrivande av olika typer av texter är oerhört betydelsefullt för lärandet i alla skolämnen. När man lär sig något inom ett ämnesområde, innebär det också att man lär sig tala, läsa och skriva på ett nytt sätt. Det är framför allt så man får visa upp den kunskap man erövrat. Man förväntas exempelvis lära sig matematikens, fysikens, historieämnets och idrottsämnets språk. För många elever innebär det att de möter och förväntas gå in i ett för dem helt nytt och okänt sätt att uttrycka sig. Det är ett kulturmöte som för en del inte alltid är helt problemfritt. Frågor om elevers språk-, läs- och skrivutveckling och därmed om deras kunskapsutveckling står med andra ord högt upp på skolans agenda.I den här boken behandlas läs- och skrivundervisningen inom olika ämnesområden i framför allt grundskolans mellanår. I de olika kapitlen ger författarna redskap för att utforska läs- och skrivundervisningens grunder, texter och skrivuppgifter, samtalande, läsande och skrivande samt vilka kunskaper och tidigare läs- och skriverfarenheter eleverna men också lärarna själva har med sig in i skolarbetet. Med hjälp av utforskandet ges läraren möjlighet att utmana och utveckla sin egen undervisning.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i grundskolan, i synnerhet till dem som arbetar med barn i åldrarna 9-13 år.