Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
So för lärare 1-3

So för lärare 1-3

Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 2 uppl. 2024. 176 sidor.

Nära nyskick. Oläst exemplar. Under frakt har hanteringsspår uppstått på bokens omslag.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789151111360
Titel
So för lärare 1-3
Författare
Lilliestam, Anna-Lena
Förlag
Gleerups Utbildning AB
Utgivningsår
2024
Omfång
176 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
290 g
Språk
Svenska
Baksidestext
I de samhällsorienterande ämnena får elever lära sig om olika aspekter av vår sociala verklighet. SO för lärare 1–3  är tänkt som en hjälp för att skapa en intresseväckande och lärorik undervisning i geografi, historia, religionskunskap och samhällskunskap på lågstadiet. Boken kombinerar didaktik med metodik och är tänkt att inspirera till en undervisning där de olika ämnenas innehåll synliggörs, samtidigt som deras specifika innehåll ses i ljuset av varandra. En sådan undervisning kan skapa en bred och djup samhällsorienterande kunskap.

 

Denna andra upplaga av SO för lärare 1–3 är uppdaterad och utökad. Varje ämne får ett kapitel, som behandlar dess historia och hur ämnet beskrivs i Lgr22 med mål och centralt innehåll för lågstadiet. Läsaren får ta del av ämnesdidaktiska frågeställningar och aktuell ämnesdidaktisk forskning. I varje kapitel finns förslag på hur man kan skapa undervisning kring olika ämnesinnehåll och här presenteras ett stort antal konkreta, och detaljerat beskrivna, undervisningsupplägg. Ett av bokens kapitel behandlar ämnesövergripande arbete och visar hur läraren kan låta ämnen samspela i undervisningen. Ett kapitel ägnas åt bedömning av elevers kunskaper. 

 

Bokens författare har alla gedigen erfarenhet av att arbeta som lärare. De är nu verksamma som lärarutbildare vid Göteborgs universitet och arbetar med forskning som rör undervisning och lärande inom SO-området.