Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Värdedriven strategisk utveckling : ledarskapet, personalen och organisationen i fokus

Värdedriven strategisk utveckling : ledarskapet, personalen och organisationen i fokus

Häftad bok. Paula Liukkonen/OskarMedia Oü. 1 uppl. 2011. 196 sidor.

Mycket gott skick. enstaka understrykning, i övrigt mycket gott skick. Om värdeskapande arbete i organisation och ledarskap.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
919750128x
Titel
Värdedriven strategisk utveckling : ledarskapet, personalen och organisationen i fokus
Författare
Liukkonen, Paula
Förlag
Paula Liukkonen/OskarMedia Oü
Utgivningsår
2011
Omfång
196 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
200 x 200 mm Ryggbredd 30 mm
Vikt
450 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Avvecklingsåren under lågkonjunkturen i början av 1990-talet gav insikter om värdighet och dess betydelse i organisationen. Under dessa år väcktes också mina tankar om företagens sätt att hantera personalen och ledarskapsfrågorna - och om hur de hade kunnat göra i stället. Jag har ï min tjänst som universitetslärare och forskare kunnat följa gene-rationsskriften och bevittnat hur nya modeller, sätt att organisera arbetet och ledarskapsläror kommer, engagerar och slocknar när det inte finns livs-kraftiga värden bakom orden. Jag hoppas att värde som ett viktigt betydelsebärande ord återtar sin plats på agendan hos företag, myndigheter och förvaltningar. Värdet behövs i arbetet som en stark grund för vårt tänkande och våra handlingar. Den unga generationen som nu tar vid är återigen helt annorlunda än sina föregångare. Här vill jag av egen erfarenhet som den här generationens lärare betona vikten av att företagen har lärt sig läxan om värdegrunden. Tomt prat vill den nya generationen inte lyssna på!