Läsförståelse genom strukturerade textsamtal – för elever som behöver särskilt stöd
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2011. 148 sidor.
Mycket gott skick.
Lättare utvändiga hanteringsspår – tydligt kantstött i ett hörn. I övrigt fin.
Sökord: SLP460 SLP400 6SP063
"I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i Lärare Lär-serien som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande."
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789127423688
- Titel
- Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
- Författare
- Lundberg, Ingvar
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 147 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i Lärare Lär-serien som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.
