Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
Häftad bok. Natur & Kultur Akademisk. 1 uppl. 2011. 147 sidor.
Mycket gott skick. namnteckning utriven annars nära nyskick
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789127423688
- Titel
- Läsförståelse genom strukturerade textsamtal : för elever som behöver särskilt stöd
- Författare
- Lundberg, Ingvar
- Förlag
- Natur & Kultur Akademisk
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 147 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 210 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 250 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Lärare i skolans senare stadier utgår från att eleverna nu kan läsa och att de inte behöver någon ytterligare undervisning i ämnet. Men att kunna läsa är inte bara en fråga om att identifiera skrivna ord. Utan förståelse kan man inte ta till sig en texts budskap.
I Läsförståelse genom strukturerade textsamtal visar författarna att även elever med betydande svårigheter kan lyckas. Systematiska textsamtal leder till framgång, särskilt när det gäller att förstå faktatexter.
Boken ingår i Lärare Lär-serien som insprirerar, väcker debatt och för ut aktuell forskning inom pedagogik och lärande.
