Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Motivationshöjande samtal i skolan : att motivera och arbeta med elevers förändring

Motivationshöjande samtal i skolan : att motivera och arbeta med elevers förändring

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 149 sidor.

Gott skick. Bortsett från ett vikt hörn i pärmen och lite skavda kanter är boken mycket fin.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144038803
Titel
Motivationshöjande samtal i skolan : att motivera och arbeta med elevers förändring
Författare
Lundgren, Mikael
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2005
Omfång
149 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm
Vikt
228 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Denna bok handlar om hur man genomför motiverande samtal i skolan. Det presenteras även ett antal verktyg som kan komma till användning i arbetet med elevens förändring. Motivations- och förändringsarbete bedrivs inom många områden där man arbetar med människor. Elever förändras hela tiden och att som lärare kunna gå in och påverka denna process är av största vikt då ett destruktivt beteende tagit form. När man använder den samtalsmetod och de verktyg som presenteras i boken är utgångspunkten att individen är expert på sitt eget liv och att bemötandet måste anpassas efter den förändringsfas eleven befinner sig i. Det är personen framför dig som sitter med svaren och din uppgift blir att locka fram dessa. För att lyckas krävs en effektiv strategi och ett förhållningssätt som skapar trygghet. Har man väl lärt sig detta förvånas man inte sällan av den positiva kraft som ruvar hos de mest svårhanterliga elever. Boken vänder sig i första hand till lärare, men är användbar för alla inom och utanför skolans värld som i sitt arbete kommer i kontakt med barn och ungdomar.