En ny chans (lättläst)
Inbunden bok. Vilja förlag. 1 uppl. 2022. 64 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789179713607
- Titel
- En ny chans
- Författare
- Lundgren, Sanna
- Förlag
- Vilja förlag
- Utgivningsår
- 2022
- Omfång
- 64 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 125 x 183 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 130 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marcos är trött på sitt jobb och har just blivit lämnad av sin flickvän Sofia. Han vet inte var han ska bo och vad han ska göra med sitt liv. Så får han ett infall och söker till en folkhögskola. Han blir antagen och flyttar till skolans internat.
Men kanske är det slöseri med tid att plugga när man inte vet vad man vill jobba med? Marcos grubblar samtidigt som han lär känna andra på skolan. En av dem är Elin. Hon pratar mycket, älskar djur och är full av färg: från det blå håret till de färgglada tatueringarna på hennes armar. Marcos gillar att vara med Elin. Samtidigt kan han inte sluta tänka på Sofia och har svårt att vara helt närvarande i sitt nya liv på skolan. Kommer Marcos kunna gå vidare?
