Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Roseanna (Lättläst)

Roseanna (Lättläst)

Häftad bok.

Mycket gott skick. LL-förlaget, Stockholm, ny uppl., 1:a tryckningen, 2008, 127 s., 17,8x11,0x1,0 cm, 140g. Ägarstämpel på smutsbladet, för övrigt fast och fräsch.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789170532627
Titel
Roseanna / Lättläst
Författare
Maj Sjöwall - Per Wahlöö
Förlag
LL-förlaget
Utgivningsår
2008
Omfång
127 sidor
Bandtyp
Pocket
Språk
Svenska
Baksidestext
En död kvinna hittas vid Göta Kanal. Hennes kropp ligger på kajen, hon är naken och täckt av gyttja. Läkaren kan snabbt avgöra att hon har blivit mördad.

Efter en vecka vet polisen fortfarande inte vem den döda kvinnan är. Kriminalpolis Martin Beck får uppgiften att undersöka mordet. Det blir en svår och farlig utredning. Han har mycket lite att gå efter. Bevisen är borta sedan länge och Martin Beck och hans kollegor måste få mördaren att avslöja sig.

Roseanna är den första av de berömda böckerna med kriminalpolisen Martin Beck.
Johan Werkmäster har återberättat den till lättläst.