Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Universitetspedagogik

Universitetspedagogik

Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2010. 325 sidor.

Nära nyskick. Universitetspedagogik är en bred, forskningsbaserad lärobok i högskolepedagogik. Den är skriven ur den praktiskt verksamma universitets­lärarens synvinkel med utgångspunkt i svensk utbildningskontext. Boken erbjuder möjlighet till reflektion kring den egna undervisningspraktiken, genom följande och liknande frågor: Vilka faktorer gynnar lärande i högre utbildning? Hur formar jag min pedagogiska filosofi och hur kan jag omsätta den i praktik? Hur utgår jag från studenterna och deras behov? På vilket sätt kan jag variera undervisning och examination för att stödja ett gott lärande? Hur kan jag utveckla min pedagogiska skicklighet i växelspel med studenter och kollegor? Universitetspedagogik vill bidra till ett integrerat perspektiv där komplexiteten i högre utbildning inte förenklas. Avsikten är att vara ett stöd under lärares utvecklingsresa mot ökat kunnande, personlig utveckling, breddad pedagogisk kompetens och ökad medvetenhet. Boken kan användas såväl inom universitets- och högskolepedagogisk utbildning som för enskilda lärares kompetensutveckling.

FRI FRAKT inrikes
Betala med Swish Fraktfritt

Förlagsfakta

ISBN
9789113022970
Titel
Universitetspedagogik
Författare
Elmgren, Maja
Förlag
Norstedts
Utgivningsår
2010
Omfång
325 sidor
Bandtyp
Kartonnage
Vikt
687 g
Språk
Svenska
Baksidestext
En modern högskolepedagogik skräddarsydd för alla lärare på universitet och högskola som ska meritera och kompetensutveckla sig. Boken, den första svenska i sitt slag, tar upp frågor som: Vilka delar innehåller den pedagogiska processen? Vad gynnar lärande? Vilka är studenterna?

Vilken betydelse har målen för studenternas lärande? Hur aktiverar och engagerar vi studenterna?

Hur examinera? Vilka generella kompetenser behöver vi arbeta med? Hur välja kursinnehåll? Hur formulera och använda betygskriterier? Hur använda kursvärderingar som utvecklingsinstrument? Hur utvecklas som lärare? Handledning av examensarbetande studenter. Kursdesign och -utveckling. Pedagogiskt ledarskap.

Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.