Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Internetpublicering och sociala medier – En juridisk vägledning – Fjärde upplagan

Internetpublicering och sociala medier – En juridisk vägledning – Fjärde upplagan

Häftad bok. Norstedts Juridik. 4 uppl. 2012. 156 sidor.

Mycket gott skick. "Boken förklarar reglerna som rör Internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster och ger en praktisk tillämpning av juridiken på Internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats under de senaste tjugo åren i takt med Internets framfart och vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet, exempelvis:
· Vem äger en webbproduktion?
· När är det förtal på Facebook?
· Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant?
· Kan en blogg vara grundlagsskyddad?
· För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
· Hur får man marknadsföra en vara på Internet?
· Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter?
· Vilket lands lag gäller för en webbplats?
· Får man använda cookies?
· Hur bör de allmänna villkoren utformas om jag säljer en vara eller tjänst över Internet?"

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789139016120
Titel
Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning
Författare
Malin Forsman
Förlag
Norstedts Juridik
Utgivningsår
2011
Omfång
156 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 216 mm
Vikt
233 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken förklarar reglerna som rör Internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster och ger en praktisk tillämpning av juridiken på Internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats under de senaste tjugo åren i takt med Internets framfart och vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet, exempelvis:
· Vem äger en webbproduktion?
· När är det förtal på Facebook?
· Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant?
· Kan en blogg vara grundlagsskyddad?
· För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
· Hur får man marknadsföra en vara på Internet?
· Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter?
· Vilket lands lag gäller för en webbplats?
· Får man använda cookies?
· Hur bör de allmänna villkoren utformas om jag säljer en vara eller tjänst över Internet?