-
CSR: Företagsansvar i förändring
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2008. 184 sidor.
Gott skick. Finns lite vikta sidor
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087532
- Titel
- CSR: Företagsansvar i förändring
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 280 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.
Läs mer
Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.
Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.
Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan.
Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Liber 1 9789147087532 -
Föredöme eller fördömd? : medierna som morali...
Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2013. 89 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186949440
- Titel
- Föredöme eller fördömd? : medierna som moralisk domstol
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 89 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 190 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 140 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris - man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organisationer? Hur kan organisationerna påverka den egna mediebilden? Välkommen till en diskussion om villkoren för företags och andra organisationers synlighet.
Vi sätter fokus på och reflekterar över på vilket sätt och i vilka situationer mediebilden påverkar synen på vad som anses vara rätt och fel vad som hyllas och förkastas.
Forskare: Maria Grafström, docent i företagsekonomi, Score vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholm universitet; Pernilla Petrelius Karlberg, ekon. dr, Handelshögskolan i Stockholm; Karolina Windell, ekon. dr, Uppsala universitet.
SNS Förlag 1 9789186949440 -
Föredöme eller fördömd? : medierna som morali...
Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2013. 89 sidor.
Nära nyskick. Bok såld av biblioteket
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186949440
- Titel
- Föredöme eller fördömd? : medierna som moralisk domstol
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 89 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 190 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 140 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris - man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organisationer? Hur kan organisationerna påverka den egna mediebilden? Välkommen till en diskussion om villkoren för företags och andra organisationers synlighet.
Vi sätter fokus på och reflekterar över på vilket sätt och i vilka situationer mediebilden påverkar synen på vad som anses vara rätt och fel vad som hyllas och förkastas.
Forskare: Maria Grafström, docent i företagsekonomi, Score vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholm universitet; Pernilla Petrelius Karlberg, ekon. dr, Handelshögskolan i Stockholm; Karolina Windell, ekon. dr, Uppsala universitet.
SNS Förlag 1 9789186949440 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147087532
- Titel
- CSR: Företagsansvar i förändring
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 280 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.
Läs mer
Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.
Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.
Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan.
Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Liber 1 9789147087532 -
Föredöme eller fördömd? : medierna som morali...
Häftad bok. SNS Förlag. 1 uppl. 2013. 89 sidor.
Mycket gott skick. Rec stämpel
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186949440
- Titel
- Föredöme eller fördömd? : medierna som moralisk domstol
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 89 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 190 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 140 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris - man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organisationer? Hur kan organisationerna påverka den egna mediebilden? Välkommen till en diskussion om villkoren för företags och andra organisationers synlighet.
Vi sätter fokus på och reflekterar över på vilket sätt och i vilka situationer mediebilden påverkar synen på vad som anses vara rätt och fel vad som hyllas och förkastas.
Forskare: Maria Grafström, docent i företagsekonomi, Score vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholm universitet; Pernilla Petrelius Karlberg, ekon. dr, Handelshögskolan i Stockholm; Karolina Windell, ekon. dr, Uppsala universitet.
SNS Förlag 1 9789186949440 -
CSR: Företagsansvar i förändring
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2008. 184 sidor.
Nära nyskick. Prislapp kvar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087532
- Titel
- CSR: Företagsansvar i förändring
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 280 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället.
Läs mer
Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet.
Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar.
Om författarna
Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan.
Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.
Liber 1 9789147087532 -
Föredöme eller Fördömd? Medierna som moralisk...
SNS Förlag 2013. Häftad, 89 sidor, 140 gram. Nära nyskick .Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris - man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organ läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186949440
- Titel
- Föredöme eller fördömd? : medierna som moralisk domstol
- Författare
- Grafström, Maria
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 89 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 135 x 190 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 140 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strävan efter att synas är en stor utmaning för organisationer idag. Men synligheten har ett pris - man kan framställas som ett föredöme eller riskera att fördömas. Hur kan medierna påverka organisationer? Hur kan organisationerna påverka den egna mediebilden? Välkommen till en diskussion om villkoren för företags och andra organisationers synlighet.
Vi sätter fokus på och reflekterar över på vilket sätt och i vilka situationer mediebilden påverkar synen på vad som anses vara rätt och fel vad som hyllas och förkastas.
Forskare: Maria Grafström, docent i företagsekonomi, Score vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholm universitet; Pernilla Petrelius Karlberg, ekon. dr, Handelshögskolan i Stockholm; Karolina Windell, ekon. dr, Uppsala universitet.
9789186949440
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn