SIMON OCH EKARNA / Lättläst
Pocketbok. LL-förlaget. 2005. 163 sidor.
Nyskick. Boken är en gallrad biblioteksbok. Den är oläst. Inga märken eller markeringar förutom bibliotekets egen stämpel. Inplastade pärmar. Förlagets beskrivning: ” LL-förlaget publicerar lättlästa böcker för vuxna, ungdomar och barn. Målgruppen är en bred läsekrets av personer med dyslexi och olika läs- och skrivsvårigheter Den här boken är omskriven till lättläst svenska av Pernilla Gesén.”/ ” Karin är inte Simons riktiga mamma. Men det vet inte Simon. Simon vet inte heller att han är jude. Andra världskriget pågår och judar dödas och måste fly. Simon blir vän med Isak som också är jude. Pojkarna växer upp tillsammans och upptäcker kärleken men möter också ondskan.” 18 x 11 cm. 162 g.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9170530017
- Titel
- Simon och ekarna / Lättläst
- Författare
- Marianne Fredriksson
- Förlag
- LL-förlaget
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 163 sidor
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Karin har inte berättat för Simon att hon inte är hans riktiga mamma. Simon vet inte heller att han är jude. Karin oroar sig för kriget och judarna som dödas eller måste fly. Simon blir god vän med Isak
och pojkarna växer upp tillsammans.
Boken handlar om hur en pojke blir man just som kriget rasar som värst.
