Analysing Media Texts [inkl. DVD]
Häftad bok. Open University Press. 1:1 uppl. 2006. 208 sidor.
Mycket gott skick.
ENGELSK TEXT. Format 24,5 x 19 cm Vikt 610 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med sv/v foton, DVD finns i plastficka på insidan av bakre pärmen. This book provides an engaging introduction to analysing media texts. Students learn how to do semiotic, genre and narrative analysis, content and discourse analysis, and engage with debates about the politics of representation. Each chapter provides readings and worked examples, from the classic 1959 film melodrama by Douglas Sirk, Imitation of Life, to contemporary television ads. The book has an accompanying DVD-ROM for PC users. CONTENTS: Series preface. Introduction 1. Semiotics: signs, codes and cultures 2. Understanding genre 3. Narrative analysis 4. Discourse analysis and content analysis 5. The politics of representation. Conclusion - Framing the real : beyond the text. Acknowlegements. Index.
// Inga anteckningar upptäckta, övre hörnet har en mindre böjning. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [0695]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9780335218875
- Titel
- Analysing media texts
- Författare
- Gillespie, Marie - Toynbee, Jason
- Förlag
- Maidenhead : Open University Press
- Utgivningsår
- 2006
- Språk
- English
