Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Bildningens praktiker : om de bildande momenten i en akademisk undervisningsprocess

Bildningens praktiker : om de bildande momenten i en akademisk undervisningsprocess

Inbunden bok. Makadam förlag. 1 uppl. 2015. 183 sidor.

Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Enstaka märken från hantering utvändigt. Invändigt: gåvotillskrift på första sidan, en sida har en centimeterlång reva i nedankant. Några av bokens sidor har haft understrykningar i blyerts. Dessa är bortsuddade, men kan anas. I övrigt i utmärkt skick invändigt.

När du handlar böcker av mig:

* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.

* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa flera böcker av mig samtidigt utan att fraktkostnaden förändras. Jag har många annonser på Bokbörsen; både facklitteratur, skönlitteratur, barnböcker, tidskrifter och kurslitteratur.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789170611728
Titel
Bildningens praktiker : om de bildande momenten i en akademisk undervisningsprocess
Författare
Mark, Eva
Förlag
Makadam förlag
Utgivningsår
2015
Omfång
183 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
145 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
Vikt
390 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur ser högskoleutbildningens bildningspraktiker ut? Vad utgör det bildande momentet i en akademisk undervisningsprocess? Vilken typ av bildningsbegrepp kan användas för att diskutera bildande undervisning?
I denna antologi, som vuxit fram som en motkraft mot ett insnävat instrumentellt synsätt på kunskap och utbildning, tar författare från sex ämnesområden ett nytt grepp på detta omdiskuterade tema genom att utgå från såväl vetenskaplig metod som egen undervisningserfarenhet. Med hemvist i olika vetenskapsområden (filosofi, språkvetenskap, biologi, pedago­gik, arkeologi och teaterlärarutbildning), och med lång praktisk erfarenhet inom den högre utbildningen, har bokens författare samlats kring den gemensamma viljan att främja bildande undervisning i akademin.