Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Utan konkurrens : så gör du din verksamhet unik

Utan konkurrens : så gör du din verksamhet unik

Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 278 sidor.

Nyskick. 21 x 15 cm. 370 gram.
Att skilja ut företaget och dess produkter eller tjänster från mängden, på ett sätt som inte enkelt kan kopieras av konkurrenterna, är en utmaning. Bland annat den internationella bästsäljaren Blue Ocean
Strategy har gett övergripande strategier för att nå dit. Men hur går man till väga i praktiken? Det visar den här boken – steg för steg.

Läs mer
Den tekniska utvecklingen och globaliseringen gör det allt lättare att kopiera produkter och tjänster, och kunderna blir allt mer välinformerade. Nästan all verksamhet hamnar därför förr eller senare i hård konkurrens där produkter och tjänster blir standardiserade – och utbytbara. Följden blir att företagen tvingas konkurrera främst eller enbart med priset – företagen blir sårbarare och lönsamheten sjunker.
I Utan konkurrens presenteras en strukturerad och lättillgänglig metod för att styra en verksamhet bort från slagfältet för standardprodukter. Metodens åtta steg skapar samtidigt en användbar struktur för hur ledningsgrupper kan arbeta vid större förändringar. En bok som gör din verksamhet unik!
Sagt om boken
”Plantes och Finfrock fångar på ett lysande sätt kärnan i hur man systematiskt får ett företag att konkurrera effektivt genom att skapa en differentierad fördel, en fördel som skiljer företaget från mängden.”
– Greg W. Marshall, PhD, professor i marknadsföring och strategi vid Rollins College, Crummer Graduate School of Business
”Utan konkurrens ger konkreta och användbara steg och principer som alla ledningsgrupper borde följa för att undvika prisdriven konkurrens och för att utveckla en särskiljande position på marknaden.”
– Nick Meriggioloi, ordförande i Oscar Mayer, en division inom Kraft Foods

Om författarna
Mary Kay Plantes är ekonom utbildad på MIT och grundare av managementkonsultföretaget Plantes i USA. Hon har verkat som konsult i över 25 år med både mindre och större verksamheter inom en rad olika branscher. Hon är också utbildare, universitetsföreläsare och skriver regelbundet artiklar om affärsstrategier.
Robert D. Finfrock äger och leder byggföretaget Finfrock i USA. I samarbete med Mary Kay Plantes förändrade han sitt företag för att bryta sig ur den intensiva priskonkurrensen i sin bransch. Resultatet blev dramatiskt ökade intäkter och vinster.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147096732
Titel
Utan konkurrens : så gör du din verksamhet unik
Författare
Kay Plantes, Mary
Förlag
Liber
Utgivningsår
2012
Omfång
278 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm
Vikt
370 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Att skilja ut företaget och dess produkter eller tjänster från mängden, på ett sätt som inte enkelt kan kopieras av konkurrenterna, är en utmaning. Bland annat den internationella bästsäljaren Blue Ocean
Strategy har gett övergripande strategier för att nå dit. Men hur går man till väga i praktiken? Det visar den här boken – steg för steg.