H2000 Personlig försäljning 1 - med kunden i fokus. Fakta och uppgifter
Häftad bok. Liber. 1:2 uppl. 2013. 309 sidor.
Nära nyskick.
Format 22,5 x 21 cm Vikt 690 g.
Läromedelsbok med mjuka pärmar, mycket rikt färgillustrerad med teckningar, tabeller och fotografier. INNEHÅLL: Förord. Block I: 1. Säljare - välsmort munläder eller god lyssnare 2. Lär känna dina kunder 3. Planera ditt säljarbete 4. Vad är det du säljer? 5. Hur tjänar du pengarna? Block II: 6. Dags att träffa kunden 7. Etablera kontakt med kunden 8. Gör kundanalys 9. Skapa ett utbyte 10. Sälja i praktiken 11. Sälj till många på en gång. Block III: 12. Följ upp försäljningen 13. Håll dig till lagarna 14. Utvärdera säljarbetet Kortfacit. Register. Bildlista.
// Inga anteckningar, en sida har ett minimalt hundöra. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [1495-2]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147106134
- Titel
- H2000 Personlig försäljning 1 Fakta och uppgifter
- Författare
- Erasmie, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 312 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 1000 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I H2000-serien förenas teori med praktik. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. Böckerna i serien är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I samtliga böcker i serien varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning.
För all typ av handel behövs kunskaper om och färdigheter i försäljning. En framgångsrik utbildning i personlig försäljning bygger på träning varvad med teori.
H2000 Personlig försäljning 1 tar på ett lättillgängligt sätt upp hela säljprocesen från förberedelse och säljplanering till eftervårdande kundarbete.
Huvudfokus i boken är försäljning i butik men innehållet är användbart även på annan typ av försäljning. Vidare tar boken upp begrepp som kundkännedom, lönsamhetsberäkning och lagar som berör branschen.
Till faktaboken finns en lärarhandledning.
Om författarna
Författare till Personlig försäljning 1 – med kunden i fokus! är Mats Erasmie och Anders Pihlsgård. Mats har arbetat som säljare, marknadschef och VD. Han har mångårig praktisk erfarenhet av säljutveckling, säljträning och ledarskapsutveckling. Anders är gymnasielärare i ekonomiska ämnen, samt medförfattare i ett stort antal ekonomiläromedel.
