Romeo och Julia / Lättläst
Pocketbok. LL-förlaget. 2009. 86 sidor.
Mycket gott skick.
Några märken från hantering utvändigt. Invändigt i väldigt fint skick. Texten återberättad i lättläst form av Ingamaj Beck.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker eller Postnord. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.
* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa flera böcker av mig samtidigt utan att fraktkostnaden förändras. Jag har många annonser på Bokbörsen: klassisk och modern skönlitteratur, lyrik och dramatik, facklitteratur, barnböcker och kurslitteratur.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789170532900
- Titel
- Romeo och Julia / Lättläst
- Författare
- Matteo Bandello
- Förlag
- LL-förlaget
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 86 sidor
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Romeo och Julia
Det hände för flera hundra år sedan i den italienska staden Verona. Romeo träffar den vackra Julia på en maskeradbal. Han blir genast häftigt förälskad i henne och Julia älskar honom tillbaka.
Men Romeo och Julias familjer är fiender. Trots det kan ingenting hindra Romeo och Julia att träffas och planera sitt bröllop. Deras kärlek är starkare än döden.
Romeo och Julia är en berättelse som är lika spännande som en deckare. William Shakespeare har gjort denna kärlekssaga känd över hela världen med sin pjäs Roemeo och Julia.
Ingamaj Beck har återberättat den äldsta berättelsen om Romeo och Julia som Matteo Bandello skrev på 1500-talet.
