Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Ledarskapets milstolpar : de 50 viktigaste managementmetoderna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147090167
Titel
Ledarskapets milstolpar - de 50 viktigaste managementmetoderna
Författare
Birkinshaw, Julian
Förlag
Liber
Utgivningsår
2009
Omfång
280 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
504 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Vad är det som gör att ett företag konsekvent kan överträffa konkurrenterna, kan överträffa sig självt? Vilken är hemligheten bakom långsiktiga konkurrensfördelar? Svaret är innovativa managementmetoder - nyskapande idéer om hur företag organiserar, koordinerar, planerar, motiverar och allokerar resurser.
I boken presenteras de 50 viktigaste managementmetoderna. De har alla inneburit avgörande förändringar och utvecklingssteg inom managementpraxis; de har bidragit till att forma nutidens företag, sättet att styra och leda dem. Författarna förklarar varför de behövdes, hur de uppstod, hur de spreds vidare och vilken inverkan de har haft på hur saker och ting görs idag.

Läs mer
Boken ger både djup och sammanhang. Framför allt ger den läsaren en bättre förmåga att utvärdera och implementera de viktigaste managementmetoderna – genom att lära oss av tidigare generationer av företag, står vi bättre rustade att fatta välgrundade beslut i våra egna företag.

Om författarna
Michael J. Mol är lektor i Strategic Management vid University of Reading och gästforskare på Management Innovation Lab (MLab) vid London Business School. Han har tidigare skrivit tre böcker, nu senast ”Outsourcing: Design, process and performance”.
Julian Birkinshaw är professor i Strategic and International Management vid London Business School och en av grundarna av Management Innovation Lab (MLab). Han har tidigare skrivit tio böcker, bland annat ”Inventuring, Entrepreneurship in the Global Firm”.