-
Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan u...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 218 sidor.
Mycket gott skick. Vid beställningar över 500 SEK är det fri frakt inrikes. Titta gärna till mina andra böcker, har över 2000 böcker i sortimentet.
Dåliga betyg, våld, krossade fönster och många andra problem. Så brukar skolor i mångkulturella områden skildras i massmedi läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036441
- Titel
- Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan utanförskap och innanförskap
- Författare
- Mikael Stigendal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 325 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dåliga betyg, våld, krossade fönster och många andra problem. Så brukar skolor i mångkulturella områden skildras i massmedia. Men är det verkligen hela sanningen? Denna bok argumenterar för ett annat perspektiv. Skolor i mångkulturella områden utgör arenor för ett möte mellan innanförskap och utanförskap, avgörande för hela samhällets utveckling. Frågor om vad framgång ska betyda blir därför särskilt aktuella på just dessa skolor.Bokens författare söker förklaringarna utifrån ett samhällsperspektiv. Alternativa definitioner och mått på framgång har arbetats fram i ett nära samarbete med elever och lärare. Mycket står redan i Läroplanen men mäts inte av betygen. Hur vet vi att eleverna utvecklas till kritiska och självständiga samhällsmedborgare?Betygen är för trubbiga och måste kompletteras, menar författaren och hans slutsatser gäller alla skolor. Överhuvudtaget kan ett gemensamt arbete med frågorna om hur framgång ska definieras och mätas bli ett kraftfullt instrument för skolutveckling.Stigendal ger en utmanade bild av ett komplext och politiskt känsligt samhällsproblem. Dessutom pekar han ut hur man i skolan konkret kan arbeta fram nya och bättre lösningar.”Det är ovanligt med texter om skolan som på detta sätt med konsekvens och kritisk distans håller samman samhällsdiskussion och skoldiskussion.” (Ur Olle Holmbergs förord)Boken vänder sig till skolvärlden i bredaste möjliga mening. Den kan med fördel användas på grundkurser i lärarutbildningen, men även i fortbildning och som diskussionsunderlag för skolutveckling. Dessutom är den ett viktigt inslag i debatten om skolan i det mångkulturella samhället.
Studentlitteratur AB 1 9789144036441 -
Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan u...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 218 sidor.
Nära nyskick. Rak och ren utan namn eller nämnvärt slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036441
- Titel
- Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan utanförskap och innanförskap
- Författare
- Mikael Stigendal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 325 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dåliga betyg, våld, krossade fönster och många andra problem. Så brukar skolor i mångkulturella områden skildras i massmedia. Men är det verkligen hela sanningen? Denna bok argumenterar för ett annat perspektiv. Skolor i mångkulturella områden utgör arenor för ett möte mellan innanförskap och utanförskap, avgörande för hela samhällets utveckling. Frågor om vad framgång ska betyda blir därför särskilt aktuella på just dessa skolor.Bokens författare söker förklaringarna utifrån ett samhällsperspektiv. Alternativa definitioner och mått på framgång har arbetats fram i ett nära samarbete med elever och lärare. Mycket står redan i Läroplanen men mäts inte av betygen. Hur vet vi att eleverna utvecklas till kritiska och självständiga samhällsmedborgare?Betygen är för trubbiga och måste kompletteras, menar författaren och hans slutsatser gäller alla skolor. Överhuvudtaget kan ett gemensamt arbete med frågorna om hur framgång ska definieras och mätas bli ett kraftfullt instrument för skolutveckling.Stigendal ger en utmanade bild av ett komplext och politiskt känsligt samhällsproblem. Dessutom pekar han ut hur man i skolan konkret kan arbeta fram nya och bättre lösningar.”Det är ovanligt med texter om skolan som på detta sätt med konsekvens och kritisk distans håller samman samhällsdiskussion och skoldiskussion.” (Ur Olle Holmbergs förord)Boken vänder sig till skolvärlden i bredaste möjliga mening. Den kan med fördel användas på grundkurser i lärarutbildningen, men även i fortbildning och som diskussionsunderlag för skolutveckling. Dessutom är den ett viktigt inslag i debatten om skolan i det mångkulturella samhället.
Studentlitteratur AB 1 9789144036441 -
Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan u...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 218 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036441
- Titel
- Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan utanförskap och innanförskap
- Författare
- Mikael Stigendal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 325 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dåliga betyg, våld, krossade fönster och många andra problem. Så brukar skolor i mångkulturella områden skildras i massmedia. Men är det verkligen hela sanningen? Denna bok argumenterar för ett annat perspektiv. Skolor i mångkulturella områden utgör arenor för ett möte mellan innanförskap och utanförskap, avgörande för hela samhällets utveckling. Frågor om vad framgång ska betyda blir därför särskilt aktuella på just dessa skolor.Bokens författare söker förklaringarna utifrån ett samhällsperspektiv. Alternativa definitioner och mått på framgång har arbetats fram i ett nära samarbete med elever och lärare. Mycket står redan i Läroplanen men mäts inte av betygen. Hur vet vi att eleverna utvecklas till kritiska och självständiga samhällsmedborgare?Betygen är för trubbiga och måste kompletteras, menar författaren och hans slutsatser gäller alla skolor. Överhuvudtaget kan ett gemensamt arbete med frågorna om hur framgång ska definieras och mätas bli ett kraftfullt instrument för skolutveckling.Stigendal ger en utmanade bild av ett komplext och politiskt känsligt samhällsproblem. Dessutom pekar han ut hur man i skolan konkret kan arbeta fram nya och bättre lösningar.”Det är ovanligt med texter om skolan som på detta sätt med konsekvens och kritisk distans håller samman samhällsdiskussion och skoldiskussion.” (Ur Olle Holmbergs förord)Boken vänder sig till skolvärlden i bredaste möjliga mening. Den kan med fördel användas på grundkurser i lärarutbildningen, men även i fortbildning och som diskussionsunderlag för skolutveckling. Dessutom är den ett viktigt inslag i debatten om skolan i det mångkulturella samhället.
Studentlitteratur AB 1 9789144036441 -
Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan u...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 218 sidor.
Gott skick. Lätt slitet omslag och rygg, i övrigt mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036441
- Titel
- Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan utanförskap och innanförskap
- Författare
- Mikael Stigendal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 325 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dåliga betyg, våld, krossade fönster och många andra problem. Så brukar skolor i mångkulturella områden skildras i massmedia. Men är det verkligen hela sanningen? Denna bok argumenterar för ett annat perspektiv. Skolor i mångkulturella områden utgör arenor för ett möte mellan innanförskap och utanförskap, avgörande för hela samhällets utveckling. Frågor om vad framgång ska betyda blir därför särskilt aktuella på just dessa skolor.Bokens författare söker förklaringarna utifrån ett samhällsperspektiv. Alternativa definitioner och mått på framgång har arbetats fram i ett nära samarbete med elever och lärare. Mycket står redan i Läroplanen men mäts inte av betygen. Hur vet vi att eleverna utvecklas till kritiska och självständiga samhällsmedborgare?Betygen är för trubbiga och måste kompletteras, menar författaren och hans slutsatser gäller alla skolor. Överhuvudtaget kan ett gemensamt arbete med frågorna om hur framgång ska definieras och mätas bli ett kraftfullt instrument för skolutveckling.Stigendal ger en utmanade bild av ett komplext och politiskt känsligt samhällsproblem. Dessutom pekar han ut hur man i skolan konkret kan arbeta fram nya och bättre lösningar.”Det är ovanligt med texter om skolan som på detta sätt med konsekvens och kritisk distans håller samman samhällsdiskussion och skoldiskussion.” (Ur Olle Holmbergs förord)Boken vänder sig till skolvärlden i bredaste möjliga mening. Den kan med fördel användas på grundkurser i lärarutbildningen, men även i fortbildning och som diskussionsunderlag för skolutveckling. Dessutom är den ett viktigt inslag i debatten om skolan i det mångkulturella samhället.
Studentlitteratur AB 1 9789144036441 -
Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan u...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny upplaga uppl. 2008. 224 sidor.
Nyskick. 22,3 x 15,5 cm. 325 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144036442
- Titel
- Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan utanförskap och innanförskap
- Författare
- Mikael Stigendal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 325 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dåliga betyg, våld, krossade fönster och många andra problem. Så brukar skolor i mångkulturella områden skildras i massmedia. Men är det verkligen hela sanningen? Denna bok argumenterar för ett annat perspektiv. Skolor i mångkulturella områden utgör arenor för ett möte mellan innanförskap och utanförskap, avgörande för hela samhällets utveckling. Frågor om vad framgång ska betyda blir därför särskilt aktuella på just dessa skolor.Bokens författare söker förklaringarna utifrån ett samhällsperspektiv. Alternativa definitioner och mått på framgång har arbetats fram i ett nära samarbete med elever och lärare. Mycket står redan i Läroplanen men mäts inte av betygen. Hur vet vi att eleverna utvecklas till kritiska och självständiga samhällsmedborgare?Betygen är för trubbiga och måste kompletteras, menar författaren och hans slutsatser gäller alla skolor. Överhuvudtaget kan ett gemensamt arbete med frågorna om hur framgång ska definieras och mätas bli ett kraftfullt instrument för skolutveckling.Stigendal ger en utmanade bild av ett komplext och politiskt känsligt samhällsproblem. Dessutom pekar han ut hur man i skolan konkret kan arbeta fram nya och bättre lösningar.”Det är ovanligt med texter om skolan som på detta sätt med konsekvens och kritisk distans håller samman samhällsdiskussion och skoldiskussion.” (Ur Olle Holmbergs förord)Boken vänder sig till skolvärlden i bredaste möjliga mening. Den kan med fördel användas på grundkurser i lärarutbildningen, men även i fortbildning och som diskussionsunderlag för skolutveckling. Dessutom är den ett viktigt inslag i debatten om skolan i det mångkulturella samhället.
Studentlitteratur AB Ny upplaga 9144036442 -
Framgångsalternativ: Mötet i skolan mellan ut...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2004. 218 sidor.
Gott skick. Namnteckning samt anteckningar på titelbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144036442
- Titel
- Framgångsalternativ : mötet i skolan mellan utanförskap och innanförskap
- Författare
- Mikael Stigendal
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 218 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 325 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dåliga betyg, våld, krossade fönster och många andra problem. Så brukar skolor i mångkulturella områden skildras i massmedia. Men är det verkligen hela sanningen? Denna bok argumenterar för ett annat perspektiv. Skolor i mångkulturella områden utgör arenor för ett möte mellan innanförskap och utanförskap, avgörande för hela samhällets utveckling. Frågor om vad framgång ska betyda blir därför särskilt aktuella på just dessa skolor.Bokens författare söker förklaringarna utifrån ett samhällsperspektiv. Alternativa definitioner och mått på framgång har arbetats fram i ett nära samarbete med elever och lärare. Mycket står redan i Läroplanen men mäts inte av betygen. Hur vet vi att eleverna utvecklas till kritiska och självständiga samhällsmedborgare?Betygen är för trubbiga och måste kompletteras, menar författaren och hans slutsatser gäller alla skolor. Överhuvudtaget kan ett gemensamt arbete med frågorna om hur framgång ska definieras och mätas bli ett kraftfullt instrument för skolutveckling.Stigendal ger en utmanade bild av ett komplext och politiskt känsligt samhällsproblem. Dessutom pekar han ut hur man i skolan konkret kan arbeta fram nya och bättre lösningar.”Det är ovanligt med texter om skolan som på detta sätt med konsekvens och kritisk distans håller samman samhällsdiskussion och skoldiskussion.” (Ur Olle Holmbergs förord)Boken vänder sig till skolvärlden i bredaste möjliga mening. Den kan med fördel användas på grundkurser i lärarutbildningen, men även i fortbildning och som diskussionsunderlag för skolutveckling. Dessutom är den ett viktigt inslag i debatten om skolan i det mångkulturella samhället.
Studentlitteratur AB 9144036442
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn