Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Evidensbaserad elevhälsa

Evidensbaserad elevhälsa

Häftad bok.

Nyskick. En uppdaterad guide för elevhälsan i den svenska skolan, med fokus på evidensbaserade metoder. | Studentlitteratur AB, Utg. 2024 | Häftad. 8:o (170x245 mm)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144166537
Titel
Evidensbaserad elevhälsa
Författare
Milerad, Josef
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2024
Omfång
414 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
170 x 245 mm Ryggbredd 27 mm
Vikt
889 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Den svenska skolan har unika förutsättningar att ge alla elever en god utbildning och, med elevhälsan som resurs, främja elevernas fortsatta utveckling och hälsa. Trots detta visar internationella jämförelser att svenska elever inte bara upplever sig må sämre än unga i jämförbara länder, utan även presterar sämre i de kunskapsprov som ingår i de internationella PISA-undersökningarna. Detta är en utveckling som både kan och måste vändas. Här kan elevhälsan spela en central roll genom återkommande hälsokontroller, tvärprofessionellt samarbete och tillgång till evidensbaserade metoder.

Samtliga kapitel i denna tredje upplaga är uppdaterade. De speglar elevhälsans breda uppdrag och sammanfattar de specifika lagstadgande åligganden som gäller elevhälsans medicinska insats. Boken syftar till att, i den kunskapsutveckling som sker, identifiera evidensbaserade insatser och metoder för elevhälsan.

I denna upplaga har nya relevanta ämnen inkluderats: barn som utsätts för våld och barn som våldsutövare, en fördjupad syn på neuropsykiatrin samt elevers oro för klimatförändringarna. Nya kapitel tar även upp samhällets digitalisering och digitala mediers påverkan på elevers lärande och hälsa.

Målgruppen är blivande och redan yrkesverksamma skolläkare samt skolsköterskor. Boken kan med fördel även läsas av rektorer, specialpedagoger, psykologer och kuratorer.