Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Klinisk utbildning i högskolan : perspektiv och utveckling inom verksamhetsförlagd utbildning

Klinisk utbildning i högskolan : perspektiv och utveckling inom verksamhetsförlagd utbildning

Häftad bok. Studentlitteratur. 2:3 uppl. 2012. 157 sidor.

Mycket gott skick. Enstaka märken från hantering utvändigt. Invändigt i väldigt fint skick.

När du handlar böcker av mig:

* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.

* Enhetsfrakt innebär att du kan köpa flera böcker av mig samtidigt utan att fraktkostnaden förändras. Jag har många annonser på Bokbörsen; både facklitteratur, skönlitteratur, barnböcker, tidskrifter och kurslitteratur.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144057293
Titel
Klinisk utbildning i högskolan : perspektiv och utveckling inom verksamhetsförlagd utbildning
Författare
Mogensen, Ester
Förlag
Studentlitteratur
Utgivningsår
2010
Omfång
157 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
240 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken ger en bred bild av hur klinisk verksamhetsförlagd utbildning inom hälso- och sjukvård utformas i dagens universitets- och högskoleutbildningar. Vad avses och vad är specifikt för klinisk utbildning och praktiskt lärande? Vilka utmaningar och möjligheter erbjuder klinisk utbildning för lärare, handledare och studenter?
Kravet på systematiskt arbetssätt, kritiskt tänkande, problemlösningsförmåga och forskningsanknytning gäller även i den kliniska delen av universitets- och högskoleutbildningarna. Hur går man tillväga för att få ihop detta med den komplexa kliniska verksamheten, där innehåll och aktiviteter inte kan styras av utbildningsinstiutionen?
Författarna visar på möjligheten till ett öppnare samarbete mellan olika professioner under den kliniska utbildningen vilket på sikt skulle skapa möjligheter till bättre vård för patienter. Boken ger en rad exempel på utbildningsinslag med interprofessionell ansats.
Klinisk utbildning i högskolan vänder sig till lärare, handledare och andra yrkesföreträdare inom hälso- och sjukvård som har kontakt med universitets- och högskolestudenter.