Miljön som konkurrensmedel. Utveckla nya affärsmöjligheter med kvalitetsbegreppet miljö.
1992 Konsultförlaget AB. Inb. 108s. 24x16cm, 360g.
Gott skick. ISBN 9170050295. Baksidestext: Miljön som konkurrensmedel handlar inte om tunga investeringar miljövänligare teknik. Det kommer näringslivet att tvingas göra under alla omständigheter. Frågan är i stället hur företag ska kunna tjäna pengar på miljömedvetenheten och tjäna in kostnaderna för de miljöinvesteringar som ändå måste göras? Det måste finnas en intäktssida för att en affärssatsning ska vara lönsam. Allt för många företag har stirrat sig blinda på kostnadssidan när det gäller miljön. Ser man bara till kostnaden, blir ingenting lönsamt. Det är med miljöfrågorna som med allt annat. Det gäller att se möjligheterna på intäktssidan. Författaren Ulric Möllern-Aspegren är ekonom och driver konsultföretaget Aspegren Idé AB. Han har tidigare arbetat som skribent och projektledare hos KREAB med samhällsinformation för näringslivsorganisationer och företag. Han har även arbetat på Electrolux med koncerninformation och sales promotion samt på Sunds Defibrator som reklamchef.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9170050295
- Titel
- Miljön som konkurrensmedel : utveckla nya affärsmöjligheter med kvalitetsbegreppet miljö
- Författare
- Müllern-Aspegren, Ulric
- Förlag
- Uppsala : Konsultförl
- Språk
- Svenska