Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Miljön som konkurrensmedel. Utveckla nya affärsmöjligheter med kvalitetsbegreppet miljö.

Miljön som konkurrensmedel. Utveckla nya affärsmöjligheter med kvalitetsbegreppet miljö.

1992 Konsultförlaget AB. Inb. 108s. 24x16cm, 360g.

Gott skick. ISBN 9170050295. Baksidestext: Miljön som konkurrensmedel handlar inte om tunga investeringar miljövänligare teknik. Det kommer näringslivet att tvingas göra under alla omständigheter. Frågan är i stället hur företag ska kunna tjäna pengar på miljömedvetenheten och tjäna in kostnaderna för de miljöinvesteringar som ändå måste göras? Det måste finnas en intäktssida för att en affärssatsning ska vara lönsam. Allt för många företag har stirrat sig blinda på kostnadssidan när det gäller miljön. Ser man bara till kostnaden, blir ingenting lönsamt. Det är med miljöfrågorna som med allt annat. Det gäller att se möjligheterna på intäktssidan. Författaren Ulric Möllern-Aspegren är ekonom och driver konsultföretaget Aspegren Idé AB. Han har tidigare arbetat som skribent och projektledare hos KREAB med samhällsinformation för näringslivsorganisationer och företag. Han har även arbetat på Electrolux med koncerninformation och sales promotion samt på Sunds Defibrator som reklamchef.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9170050295
Titel
Miljön som konkurrensmedel : utveckla nya affärsmöjligheter med kvalitetsbegreppet miljö
Författare
Müllern-Aspegren, Ulric
Förlag
Uppsala : Konsultförl
Språk
Svenska