Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Uppmärksamhetssamhället

Uppmärksamhetssamhället

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:2 uppl. 2014. 149 sidor.

Nära nyskick. Format 23 x 16 cm Vikt 315 g.
Häftad bok med mjuka flexipärmar, illustrerad med fåtal sv/v figurer. INNEHÅLL: 1 Om ett träd faller i skogen och ingen hör - låter det då? 2. Uppmärksamhetssamhället, synlighetslogiken och offentlighetsprincipen 3. Allt börjar och slutar med media: Medialisering som uppmärksamhetssamhällets motor 4. Kändiskultur 5. Individen i uppmärksamhetssamhället: Livet är en vernissage och alla är bjudna 6. Klimatfrågan: Socialt liv i uppmärksamhetssamhället eller "Vad hände med stämningen?" 7. På riktigt eller på låtsas 8. Alla dessa blogginlägg som kom och gick, inte visste jag att de var livet. Litteraturförteckning. Person- och sakregister.
// Övre pärmhörnet har ett diskret litet tryckmärke, inga anteckningar upptäckta. Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [3684]

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144094281
Titel
Uppmärksamhetssamhället
Författare
Gillberg, Nanna
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2014
Omfång
149 sidor
Bandtyp
Flexband
Vikt
322 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Festen pågår medan gästerna instagrammar bilder på sig själva ackompanjerade av bildtexter om hur roligt de har. Maten kallnar medan fotot på den läggs upp på Facebook. Föreläsaren på scenen drar sin presentation medan publiken interagerar med twitterfeeden som rullar förbi bakom hans rygg. Exemplen är otaliga och trenden entydig: Den medierade verkligheten utmanar den direkta som primärverklighet.

När blev det viktigare att dokumentera och distribuera det vi är med om än att uppleva det vi är med om medan det pågår? Varför prioriterar vi medierad interaktion med dem som inte är närvarande framför umgänge med dem som är det? Och finns jag om ingen vet att ”Nanna Gillberg är glad att det snart är helg”? Eller om alla vet men ingen klickar ”gilla”. Om dessa och andra frågor handlar den här boken.

I den här boken beskrivs uppmärksamhetssamhällets etablering och placeras i ett kulturellt, socialt och ekonomiskt sammanhang. Det ges också praktiska exempel på hur uppmärksamhetssamhället yttrar sig – på arbetsmarknaden, i socialt liv, i digitala medier och i människors beteendemönster, normer och värderingar.