Kundstrategier - vägen till de stora besluten
Inbunden bok. Liber. 1:7 uppl. 2011. 203 sidor.
Nära nyskick.
Format 23 cm x 215,5 cm Vikt 570 g.
Inbundet laminatband, illustrerad med sv/v figurer, text i två spalter. Amerikanska originalets titel: Account Strategy for Major Sales. Översättning: Karin Larsson Wentz. Förord till den svenska upplagan. Inledning 1. Hur kunden fattar beslut 2. Att nå fram till rätt person: tillträdesstrategi 3. Att få kunden att behöva dig: strategier för fasen Medveten om behov 4. Att påverka kundens val: strategier för fasen Utvärdera alternativ 5. Mera om konkurrensstrategi: differentiering och sårbarhet 6. Att övervinna "sista-minuten-oro": strategier för fasen Tveksam inför beslut 7. Att göra eftergifter och komma överens om villkor: affärsförhandling 8. Att säkerställa fortsatt framgång: genomförande och upprätthållande av kundrelationen 9. Strukturen hos ett typiskt exempel på komplex försäljning. Sakregister.
// Bilden visar den aktuella boken. Utnyttja gärna inrikes ENHETSFRAKTEN, samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer samtidigt av BOKLÖF, klicka ↓ och se utbudet [2384]
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789147063802
- Titel
- Kundstrategier
- Författare
- Rackham, Neil
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 210 x 225 mm
- Vikt
- 670 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens idé är att företaget och säljaren grundligt ska sätta sig in i kundens utgångspunkter. Den analyserar kundens beslutsprocess, hur man kommer åt de ramar och policies som styr företaget och vilka faktorer i övrigt som kan påverka kundens beslut. Den ger matnyttiga råd och bra exempel och visar hur man bygger upp och behåller en långsiktig kundrelation.
