Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Kommunikation, makt och organisation. Kritiska tolkningar av ett informationsmöte i ett företag.

Kommunikation, makt och organisation. Kritiska tolkningar av ett informationsmöte i ett företag.

Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 2 uppl. 2002. 152 sidor.

Mycket gott skick. Namnad. Ett fåtal noteringar.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789139105213
Titel
Kommunikation, makt och organisation
Författare
Norstedts Juridik
Förlag
Norstedts Juridik AB
Utgivningsår
2002
Omfång
152 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
229 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Hur kommer makten till uttryck i företag och organisationer? Makt är till stor del en fråga om att påverka identiteter och föreställningar, menar några av samhällsvetenskapens mest framstående tänkare:
Jürgen Habermas och Michel Foucault. Här visas hur deras idéer kan användas för att förstå konkreta ledarskaps- och organisationsstrukturer. Därutöver diskuteras begreppet organisationskultur. Här visas också hur vi kan använda observationer och närläsningar för att förstå organisationsstrukturer.
Denna andra upplaga är kraftigt utökad. Foucaults och Habermas teorier ges ökat utrymme. Dessutom diskuteras metodfrågor.