Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Utmanande undervisning i klassrummet : återkoppling, ansträngning, utmaning, reflektion, självkänsla
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789127136328
Titel
Utmanande undervisning i klassrummet : återkoppling, ansträngning, utmaning, reflektion, självkänsla
Författare
Nottingham, James
Förlag
Natur & Kultur Läromedel
Utgivningsår
2013
Omfång
280 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
171 x 240 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
440 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Utmanande undervisning i klassrummet är en praktisk handbok att använda vid planering av undervisning, såväl för enskilda lärare som för arbetslag. Boken ger konkreta förslag på hur man kan skapa en utforskande, nyfiken och lustfylld lärandemiljö i klassrummet genom att fokusera på följande fem centrala begrepp:
• Självkänsla
• Ansträngning
• Återkoppling
• Utmaning
• Reflektion
Författaren James Nottingham beskriver hur man kan arbeta för att stärka elevers självkänsla och öka medvetenheten om hur viktig den egna ansträngningen är för lärande. Han belyser också återkopplingens betydelse för elevers motivation och redogör för tre grundläggande aspekter: innehåll, tidpunkt och rollfördelning.
I Utmanande undervisning i klassrummet presenteras hur man kan planera och genomföra undervisning så att eleverna utvecklar sin förmåga att formulera självständiga ståndpunkter och reflektera över sitt eget lärande. Den innehåller också många exempel på lektionsplanering med syfte att utmana och utveckla elevers kreativa och kritiska tänkande.
James Nottingham har flerårig erfarenhet av arbete både som lärare och skolledare i Storbritannien, och har ett nära samarbete med skolforskaren John Hattie. James Nottingham arbetar med skolutveckling och det skandinaviska skolutvecklingsprogrammet Visible Learning Plus.
Läs om boken på IT-mammans blogg.Det som gör hans bok läsvärd och intressant är hans många konkreta lektionsplaneringar och strukturer för undervisning. Han refererar till forskning och visar med många modeller hur eleverna lär sig bättre med hjälp av återkoppling och reflektion. (...) Boken, som är lättläst, indelad i många stycken med underrubriker, färgade ramar m.m, riktar sig till lärare i grundskolans alla år.

Marianne Ericson, BTJ-häftet 2013:18